27 aprilie 2009

Inapoi acasa

Azi dimineata m-am intors din excursia de trei zile de la Praga. Cu toate ca a fost foarte obositoare pentru ca am mers mult pe jos, m-am bucurat de fiecare clipa petrecuta in acest oras plin de istorie, infrumusetat de vremea insorita si de liliacul in floare.

Vedere asupra orasului

Trebuie sa marturisesc ca pana acum am subestimat farmecul oraselor Budapesta si Praga, dar acum consider ca pot sa concureze fara probleme cu Paris, Londra, Viena si orice alta capitala europeana, caci fiecare are individualitatea sa, modul sau propriu de a-si incanta vizitatorii.

In comparatie cu Budapesta si Viena, Praga mi s-a parut mai aglomerat, mai sufocant, cu mai putine spatii verzi, deoarece intreaga cetatea medievala a ramas aproape intacta, adaugandu-i-se in timp cladiri in stilul vremurilor respective. Gasim aici toate stilurile arhitecturale, de la stilul romanic si gotic la art nouveau, care e absolut minunat. In plus, asezarea orasului pe dealuri face ca plimbarile sa fie cam incomode, dar asa se formeaza conditia fizica, ceea ce e un lucru bun.

Vltava, apa care strabate Praga, aduce un plus de stralucire si farmec orasului, oglindind frumoasele cladiri si purtand numeroasele barci si vapoare. Podurile care leaga cele doua parti ale orasului sunt si ele demne de toata atentia, desi nu le depasesc in splendoare pe cele de la Budapesta.

Odata ce m-am obisnuit cu orasul, cu specificul lui, cu agitatia continua, cu strazile inguste,, cu aglomerarea de cladiri, cu amestecul armonios de vechi si nou si cu acoperisurile rosii, nu am mai vrut sa plec si mi-am dat seama ca Praga si cu mine am face, pana la urma, o echipa grozava.

Mai multe detalii, cuprinzand explicatii, legende si poze, in post-ul urmator.

Niciun comentariu: