18 august 2010

Ce mai e prin Deva

Deva e cu siguranță un oraș frumos. Mi-a lăsat o impresie bună. E curat, clădirile sunt proaspăt renovate sau în curs de renovare și în plus poți admira în voie priveliștea superbă cu cetatea cocoțată în vârf de deal. Să vă spun mai exact ce mi-a plăcut.

Parcul mare, răcoros, plin de vegetație, e un adăpost perfect când temperaturile o iau razna. Dacă ai noroc, așa cum am avut noi, poți să vezi câte o veveriță, o ciocănitoare sau altă ființă adorabilă ce își are sălașul aici.


 

Pe undeva printre copaci se află statuia lui Decebal. Pe soclu se află un basorelief reprezentându-i pe Remus și Romulus sugând de la lupoaică și altele pe care nu le-a pozat pentru că nu le-am văzut. Statuia a fost realizată de sculptorul Rodu Moga, profesor la liceul Avram Iancu din Brad și a fost dezvelită în 1937.




Clădirea prefecturii arată foarte bine, proaspăt renovată în culori vesele.



Muzeul civilizației dacice și romane, cu busturile lui Horea, Cloșca și Crișan în față, realizate de sculptorul Ioan Vasiu în 1934, este adăpostit de Palatul Magna Curia.







Teatrul



Unde-i Decebal, trebuie să fie și Traian. Păcat că și-a pierdut sabia pe drum. Statuia a fost realizată în 1999 de către sculptorul Ioan Medruț.



O vedere cu cetatea.

Deci și prin urmare, cam asta am văzut eu prin Deva. Până data viitoare, vă spun doar atât: fie ca arta și cultura să pătrundă în inimile voastre. La re-citire!

2 comentarii:

Unknown spunea...

Aceea "in culori vii" nu e cladirea primariei, ci a prefecturii. Te rog, corecteaza. Merci.

Anca spunea...

Lucian, am corectat! :)