12 septembrie 2009

Salzburg

Cand am inceput sa calatoresc prin Europa, primul oras pe care l-am vizitat a fost Salzburg. Imediat am afirmat ca daca ar fi sa ma mut, aici ar fi locul ideal. Pana la urma asa am spus in fiecare mare oras prin care am trecut de-a lungul timpului.

Salzburg este al patrulea oraş ca mărime din Austria, capitală a statului federal Salzburg. Oraşul Vechi (Altstadt) din Salzburg, cu arhitectura sa barocă renumită în întreaga lume, are unul din cele mai bine păstrate centre din lumea germanică, fiind înscris ca Loc din patrimoniul mondial pe Lista UNESCO din 1997.

Gradinile Mirabell, amenajate in stil baroc, datand din 1689 si Palatul Mirabell:






Vedere de pe pod:


Celebra casa unde s-a nascut Mozard, gazduind in prezent o multime de obiecte personale de-ale marelui compozitor:


In centru, trasurile cu cai bine ingrijiti te asteapta la o plimbare.


Domul din Salzburg, in stil baroc:





In Salzburg, ca in toate orasele din Austria, domneste o atmosfera aparte. Oamenii sunt relaxati si veseli, casele sunt vopsite in culori luminoase, au flori la geamuri, iar terasele discrete si frumos amenajate te imbie sa servesti tot felul de bunatati. Arhitectura baroca, cladirile vechi si frumoase dau orasului o nota farmec si romantism.

Niciun comentariu: