3 mai 2009

Muzeul Satului din Sibiu

Dupa cum am spus in post-ul trecut, zilele acestea am vizitat Sibiul.

Recent intoarsa de la Praga, nu am fost prea impresionata de partea istorica a Sibiului, unde monumentele abia acum incep sa fie renovate, iar unele dintre ele arata destul de trist. Totusi, luand in considerare doar orasele din Romania, Sibiul se situeaza undeva in fruntea lor.

In fiecare loc pe care il vizitez incerc sa descopar partile sale extraordinare. In Sibiu am gasit doua, iar despre una dintre ele vreau sa vorbesc acum, si anume Muzeul Satului.

Interiorul bisericii merita atentia noastra

La inceput nu am fost sigura daca sa intru sau nu, nestiind ce comori minunate se gasesc acolo. Muzeul, aflat la marginea orasului, in Dumbrava, se intinde pe o suprafata imensa, o padure prietenoasa aflata in jurul unui lac.



Chiar daca pretul biletului este cam mare (15 RON adulti, 4 RON studenti si elevi + 5 RON fotografiatul), se merita toti banii, deoarece sunt prezentate case din lemn, biserici, gospodarii, mori de apa si de vant, sculpturi in lemn din toate zonele tarii noastre.

Cel mai mult mi-au placut morile de vant

Poti intra in fiecare gospodarie, te poti uita in fiecare casa mobilata corespunzator, te poti urca in morile de vant, intr-un cuvant, poti simti din plin viata satului romanesc intr-o plimbare sanatoasa si relaxanta in aer liber. E un loc pe care orice roman ar trebui sa il viziteze macar o data in viata, deoarece este vorba de specificul tarii noastre, de traditii, de lucrurile cu care ne mandrim si pe care ar trebui sa le promovam mult mai mult in restul lumii.

Ador acoperisurile de paie

In plus, strainii cred ca ar fi foarte incantati sa patrunda in acest mediu rural romanesc, ar fi ceva deosebit pentru ei, ceva care nu mai poate fi vazut in alta parte. Tara noastra ar putea scoate bani frumosi din turism. Poate ca in curand asa se va intampla.



Nu am facut poze, din cauza ca n-am stiut daca merita sa platesc taxa de 5 RON, dar le voi "imprumuta" pe ale altora. Totusi, pozele nu ilustreaza decat pe jumatate frumusetea si pitorescul lucului. Cel mai bine este sa vedeti cu ochii vostrii si sa trageti singuri concluziile.







sursa poze: aici si aici

Sper ca v-am convins ca o iesire la sfarsit de saptamana, mai ales in aceasta perioada, intr-un loc relaxant, natural, unde puteti invata lucruri noi despre satul romanesc, este o optiune demna de luat in considerare. Daca sunteti din Sibiu sau din apropiere, nu aveti absolut nicio scuza ca sa nu vizitati acest loc fermecator. Sa nu va uitati aparatul de fotografiat!

Vezi si:
Palatul Brukenthal, Sibiu

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si mie mi-a placut Muzeul Satului din Sibiu , si la foto facute de tine se vede ochiul de artist , daca imi permiti iti voi trimite si eu citeva imagini surprinse la sfarsitul verii acolo
Mult succes !!!