24 iunie 2010

The Tudors - istorie, război, dragoste, pasiune

Fiind în vacanță, deci având suficient timp să urmăresc câte seriale vreau, am verificat întâmplător site-ul să văd dacă a apărut seria a 4-a din Dinastia Tudorilor (The Tudors). Celelalte serii le-am urmărit de la cap la coadă vara trecută și am fost foarte dezamăgită că s-a întrerupt serialul tocmai când apăruse în scenă cea de-a 5-a soție a lui Henric al VIII-lea, tânăra și frumoasa Catherine Howard, care le sucea capul tuturor bărbaților de la curte.


Nu mi-a venit să cred când am văzut că seria a 4-a e online și așteaptă doritoare să fie urmărită. Bineînțeles că am vizionat primul episod, care m-a făcut foarte curioasă să văd continuarea. Ador genericul de început, cum se aude pe fundalul melodiei zgomotul făcut de tăișul săbiilor, îmi plac personajele, alese cu grijă, după standardele contemporane, păstrând totuși ceva din farmecul vremurilor apuse. Deși serialele și filmele istorice pot deveni plictisitoare, aici se pune accentul pe relațiile regelui Henric al VIII-lea cu cele șase neveste, fiind prezentată într-o manieră delicioasă atmosfera de la curtea regală din Anglia secolului al XVI-lea.

Regele Henric al VIII-lea, cel din film, interpretat de Jonathan Rhys Meyers, e un bărbat puternic, chiar dacă nu are o statură impunătoare. Vocea sa, atunci când poruncește, privirea sa tăioasă care nu acceptă nicio abatere de la vorbele sale, îi face pe supuși să îl respecte, chiar să se teamă de el. Trebuie să recunoaștem că e și un bărbat frumos. Pe măsura lui sunt și soțiile sale, una mai atrăgătoare decât cealaltă. Până acum, preferata mea e Anne Boleyn, interpretată de Natalie Dormer, care, deși nu e de o frumusețe clasică, are un je ne sais quoi care fascinează. La fel și Catherine Howard, de numai 17 ani, atrage privirile prin prospețimea, obrăznicia și puterea ei de seducție, conștientă de toate calitățile sale, pe care le exploatează din plin. Catherine de Aragon și Jane Seymour sunt exemple de femei delicate, educate, blânde, adorate de popor, care, deși sunt frumoase, le lipsește atitudinea sfidătoare a celor pe care le-am menționat. A mai rămas Anne de Cleves, cu care regele s-a căsătorit fără să o vadă înainte și care a fost o mare surpriză neplăcută pentru Maiestatea Sa, nefiind în stare să-și îndeplinească obligațiile conjugale, fapt ce a dus la un divorț rapid. Sunt curioasă să o văd pe ultima sa nevastă, Catherine Parr. Oare e blândă și delicată sau o seducătoare pasională? Rabdare, Anca, răbdare!

Mi s-a părut interesant să compar imaginile personajelor din serial cu cele reale. E o mare diferență, nu? Dacă ar fi ales actori care să semene întru totul cu regele și nevestele sale, succesul serialului era nul.


                       Henric al VIII-lea, portret                 Henric al VIIIl-lea (Jonathan Rhys Meyers)
                        Hans Holbein cel Tânăr,
                    Walker Art Gallery, Liverpool

                          Catherine de Aragon,  portret          Catherine de Aragon (Maria Doyle Kennedy)                 
                               Anne Boleyn, portret                               Anne Boleyn (Natalie Dormer)
                      National Portrait Gallery, London

                                 Jane Seymour, portret                  Jane Seymour (Anabelle Wallis)
                                  Hans Holbein cel Tânăr
                                Kunsthistorisches Museum

                              Anne de Cleves, portret                              Anne de Cleves (Joss Stone)
                             Hans Holbein cel Tânăr
                                    Luvru, Paris

                 Catherine Howard, portret                         Catherine Howard (Tamzin Merchant)
                   Hans Holbein cel Tânăr

Când voi termina de urmărit serialul, voi pune poze și cu ultima soție, Catherine Parr. Acum nu vreau să-mi stric surpriza!

Puteți urmări online episoadele aici (fără subtitrare). Mă scuzați acum, mă duc să văd episodul 2. Oare ce mai fac Henric al VIII-lea și Catherine Howard?

sursa poze: wikipedia (portetele), tv.yahoo.com (Joss Stone) www.tv.com (restul pozelor)

Niciun comentariu: