30 iunie 2010

Dealul Capitoliului

Nu am mai vorbit demult despre Roma şi m-am gândit să remediez de urgenţă situaţia. Mai am o gramadă de poze pe care vreau să vi le arăt. Ignoraţi, vă rog, calitatea lor şi faptul că au fost luate în fugă, pe o temperatură ridicată, cu soarele care îmi bătea cu generozitate drept în cap. Păcat că nu mi-am cumpărat o şapcă "I love Rome", care se vindea la toate colţurile. 

Să nu mă mai întind cu scrisul şi să trec la subiectul de astăzi, Dealul Capitoliului. Pe această colină, cea mai mica din cele şapte,  îşi aveau sediul autorităţile municipale ale Romei. Piaţa Capitoliului (Piazza del Campidoglio) a fost proiectată de celebrul Michelangelo. Tot el a proiectat şi clădirile care o mărginesc: Palazzo Nuovo (stânga) şi Palazzo dei Conservatori (dreapta), formând împreună Muzeele Capitoline şi Palazzo Senatorio (în centru). Întregul proiect a fost finalizat în secolul al XVII-lea, după moartea marelui artist, respectându-se în mare parte planurile acestuia. 

Scara ce duce în Piaţa Capitoliului este numită Cordonata.


În vârful scării se află statuile celor doi fraţi gemeni, Castor şi Pollux, numiţi şi dioscuri (în gr. fiii lui Zeus). Aceştia s-au născut din uniunea lui Zeus cu Leda , avându-le ca surori pe Elena din Troia şi Clitemnestra, soţia lui Agamemnon.  



 Palazzo Senatorio cu Tunrnul Patarina:



Palazzo Nuovo:



În centrul pieţei se află copia statuii ecvestre din bronz a lui Marcus Aurelius. Originalul, datând din secolul al II-lea, a fost înlăturat în 1981, fiind expus în Palazzo Nuovo, care face parte din Muzeele Capitoline.



Detalii Palazzo Senatorio:






În final, o poză cu nelipsitele scutere care se strecoară cu uşurinţă pe străduţele înguste ale Romei.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Neah, :) Zeus s-a transformat in lebada pentru a o seduce. Leda era regina Spartei. In rest toate cele bune, imi place foarte mult ceea ce faci, iar blogul tau este de ajutor!

Anca spunea...

Madalin, multumesc de informatie, o sa corectez.