2 noiembrie 2009

Madalina Dina

Creatiile Madalinei ma duc cu gandul la o lume fascinanta, colorata, optimista, plina de viata si amuzanta, o lume a jocului si a copilariei, de unde nu lipsesc regii si reginele, printii, printesele si alte personaje din universul magic al povestilor pe care inca le citesc cu multa placere. Madalina e o persoana dinamica, increzatoare, foarte pasionata de ceea ce face, de aceea mi-am dorit sa aflu mai multe lucruri despre ea si despre rezultatele muncii sale.




Cand te-ai hotarat sa devii pictorita?

Cand am hotarat exact sa devin pictorita este probabil perioada dinainte de liceu cand trebuia sa ma decid in ce directie ma voi indrepta. Insa ma gandeam sa fiu artist, pictor sau grafician, in nici un caz sculptor, ceramist. Se pare ca desenam foarte mult inca de pe vremea cand eram la doamna invatatoare si aceasta din urma a observat rapid talentul meu, astfel incat de la 11 ani (adica din clasa a 5-a ) am inceput sa iau cursuri de desen si pictura la o scola de arta care tocmai se instalase in Slatina. Am urmarit cusurile de-a lungul a celor 4 ani si dintr-o data , la scurt timp inaite de a da examenul pentru liceu am zis la toata lumea ( la cei de acasa ma refer ) ca vreau sa dau la liceul de arta. Si a fost decisiv...


"La Reine rouge"
80 x 80 cm
Tehnica mixta pe panza

Ce mesaj transmit creatiile tale?

Mesajul transmis este unul pozitiv. Fiecare il poate intrerpreta in schimb. Mi s-a spus ca unele dintre lucrarile mele ar veni din "Alice in tara minunilor " sau ca e "sarbatoare" in creatiile mele.


"Se retrouver"
40 x 40 cm
Tehnica mixta pe panza

Care sunt sursele tale de inspiratie?

Pot spune ca am avut o copilarie fericita. Sursele de inspiratie vin si de aici. Se pot remarca in lucrari unde reprezint jocuri din copilarie precum sotronul sau un at exemplu ar fi "Carte de Jeux" (actual pe site ) care este o sinteza a mai multor jocuri de pe vremea cand eram copii ( fiecare joc este scris in romaneste pe lucrare). Imaginatia este un alt factor care ma ajuta sa materializez cate unele dintre ideile mele. Apoi orice ma poate inspira: o doamna care trece pe strada imbracata in rosu pe un timp gri, o masina de epoca, o bicicleta pentru doua persoane, o scena de circ, o expresie, o culoare...

O alta sursa de inspiratie pentru creatiile mele ( si consider ca este important si relevant pentru ceea ce fac ) sunt povestile nemuritoare ! O mie si una de nopti ! Regine si regi, "Albastru Imparat" (actual pe site) , Verde Imparat sunt ca din povesti fara a reprezenta neaparat subiecte pentru copii.


"La Reine et son royaume" 
55 x 38 cm
Tehnica mixta pe panza

Spune-mi cate ceva despre tehnica mixta pe care o folosesti in lucrarile tale.

Tehnica mixta se scrie cand nu putem adauga tot ceea ce am utilizat pentru lucrare din cauza lipsei de spatiu sau din cauza ca ar fi cam inestetic sau cand pur si simplu vrem sa "mascam" ceea ce am utilizat. Eu ma folosesc de diverse, colaj de la hartie pana la metal, tus si pastel gras, si tot ceea ce imi trece prin cap care consider ca ar fi compatibil cu lucrarea.


"Un drôle de chat" 
30 x 30 cm
Tehnica mixta pe panza

Un artist, prin operele sale, isi dezvaluie o parte a sufletului sau, a intimitatii sale. Ti-e usor sa faci acest lucru?

Da, imi este foarte usor pentru ca nu stiu cum este sa fie altfel. Cum am mai spus, desenez de cand eram mica si am crescut facand acelasi exercitiu. Mi se pare natural sa dezvalui aceasta parte a sufletului meu. In plus, aratand lucrarile mele redau posibilitatea si altora le un pic de "bonheur" ( asa imi spun cate unii ) - as zice in romana un pic de voie buna.


"Un monde heureux"
50 x 50 cm
Tehnica mixta pe panza

Scriitorii au momente in care stau in fata monitorului si nu pot lega doua cuvinte. Tu ai momente in care pensula refuza sa se miste? Daca da, cum le depasesti?

In privinta ideilor nu am avut deloc nevoie sa iau o pauza pentru ca nu stiu ce sa mai fac ( cel putin in ultimii 4 ani de cand sunt aici ). Dimpotriva, am un mic carnetel in care imi notez adesea o suita de idei si treptat le tai cu rosu insemnand ca le-am materializat in lucrari. Ideile mi se "inseneaza" ( am romanizat un cuvant de aici , asa cum Caragiale a frantuzit "furculision"), adica ideile se inlantuie.

Picasso spunea asa: "Fiecare copil este un artist. Problema este cum să rămână un artist şi după ce va creşte." Crezi ca in fiecare dintre noi se afla un artist, uneori nedescoperit?

Da, chiar cred ca in fiecare dintre noi se poate afla un artist nedescoperit. Ca sa ramana artist trebuie sa isi doreasca sa ramana, sa continuie pe acest drum cu perseverenta, pasiune si rabdare.


"Princesse pensive"
20 x 20 cm
Tehnica mixta pe panza

Intotdeauna am considerat ca artistii sunt niste fiinte sensibile, speciale, deosebite, care percep lumea inconjuratoare intr-un mod unic. Cum vezi tu viata?

Vad viata foarte colorat! Glumesc! Panzele mele sunt foarte colorate. Insa cred ca lucrarile mele reflecteza felul in care vad eu viata, adica incerc adesea sa vad partea plina a paharului. Si nu numai culorile - fie in armonie , fie cu contraste vibrante - vorbesc de pozitivismul meu, ci si scenele in sine, faptul ca personajele mele sunt implinite, adesea cu bratele deschise, dinamice sau statice , dar pline de viata.

Pentru tine, pictura este o profesie satisfacatoare? Care sunt partile mai putin placute?

Cred ca ma aflu printre putinii aceia care reusesc sa traiasca dintr-o meserie-pasiune. In ultimul timp mi s-a intamplat de foarte multe ori sa ma trezesc dimineata foarte devreme ca sa pictez, stiind ca nu sunt deloc matinala, iar asta pentru ca sunt motivata de aceasta pasiune, pentru ca am foarte multe idei si sunt nerabdatoare sa le vad concretizate in lucrari..

Partile mai putin placute sunt ca nu am concediu medical platit si  nici vacanta platita !! Insa nu am dreptul sa ma plang ca imi sunt propiul sef (suficient de exigent cu mine insami ) si ca pana la urma fac ceea ce imi doresc. Am uitat sa spun ca nu am nici bonuri de masa. :))

Un alt aspect pe care tin sa il subliniez ( nu il vad neaparat ca o parte neplacuta) este acela ca arta pentru un artist nu este numai bucurie ( cred ca ar merge mai bine cuvantul din franceza "bonheur" in loc de "bucurie") pt ca pentru fiecare dintre noi dam o parte din noi , din sursa noastra de energie si ca mi se intampla adesea ca la sfarsitul unui proiect sau al unei lucrari compelxe sa ma simt epuizata sau sa imi simt corpul vid de energie. Iti spun acest lucru pentru ca sunt cate unii dintre aceia care cred ca anumite opere sunt facute cu usurinta, adica vad decat rezultatul reusit si uita de epuizarea artistului sau de parcursul lui de-a lungul a unei lungi perioade pentru a ajunge la acest nivel de rezultat reusit.


"Les inséparables" 
30 x 30 cm
Tehnica mixta pe panza

Ce ar trebui sa faca un artist care e la inceput de drum pentru a deveni cunoscut?

Un artist care e la inceput de drum pentru a reusi zic eu ca ar trebui sa plece de la micro spre macro. Adica sa debuteze cu lucrari mici, preturi mici, expunerea a cat mai multor lucrari in cat mai multe spatii pentru a fi vazut, remarcat, admirat, cumparat, pentru a lasa o urma in memoria celor care ii vad lucrarile si fara a uita siblarea unor galerii, evenimene  importante unde ar putea expune mai tarziu, odata ce este putin mai cunoscut.

Sursa poze: www.dinamadalina.com

***VA URMA***

Niciun comentariu: