La Manneporte
Claude Monet, 1883
61 x 81 cm
Muzeul Metropolitan de Arta, New York
sursa
Claude Monet, 1883
61 x 81 cm
Muzeul Metropolitan de Arta, New York
sursa
Varful stancii este taiat de muchia superioara a panzei; partea stanga a arcului se inalta de-a lungul muchiei panzei, iar masa de stanca umbrita a varfului arcului se intinde de-a lungul a doua treimi din muchia superioara.
Artistul a folosit nuante de albastru, gri deschis, rosu si alb ocru pentru a descrie suprafata de calcar si apa marii.
Suprafata stancii este redata in mod original, traseele de culoare sugerand caneluri si striatii, contribuind la crearea ritmului si texturii picturii.
Partea interioara a arcului este luminata (ecleraj lateral stang). Partea luminata contrasteaza puternic cu intunecimea apasatoarea a partilor umbrite care ies din mare.
Elementele picturii se disting prin faptul ca sunt interconectate de energia si miscarea tusei. Vartejuri caligrafice si licariri rotunde de albastru si alb descriu valurile inspumate.
Monet a adaugat si doua siluete umane, pentru a conferi o mai mare grandoare monumentului natural. Cercetarile arata ca culoarea de sub tuse era deja uscata, deci personajele nu faceau parte din compozitia initiala, fiind adaugate mai apoi.
Bibliografie: Revista Art Gallery, nr.5, Editura De Agostini
Artistul a folosit nuante de albastru, gri deschis, rosu si alb ocru pentru a descrie suprafata de calcar si apa marii.
Suprafata stancii este redata in mod original, traseele de culoare sugerand caneluri si striatii, contribuind la crearea ritmului si texturii picturii.
Partea interioara a arcului este luminata (ecleraj lateral stang). Partea luminata contrasteaza puternic cu intunecimea apasatoarea a partilor umbrite care ies din mare.
Elementele picturii se disting prin faptul ca sunt interconectate de energia si miscarea tusei. Vartejuri caligrafice si licariri rotunde de albastru si alb descriu valurile inspumate.
Monet a adaugat si doua siluete umane, pentru a conferi o mai mare grandoare monumentului natural. Cercetarile arata ca culoarea de sub tuse era deja uscata, deci personajele nu faceau parte din compozitia initiala, fiind adaugate mai apoi.
Bibliografie: Revista Art Gallery, nr.5, Editura De Agostini
2 comentarii:
Foarte frumoasa pictura. Nu cred ca am mai vazut-o sau daca am mai vazut-o nu mi-o mai aminteam. Uneori se intampla in mod ciudat sa privesc ceva de nenumarate ori si sa nu constientizez, sa nu bag in seama ceea ce vad si sa nu aprofundizez. Si dintr-o data zaresc aceasi imagine si o VAD! Ciudata mai e si firea umana...
Mi se intampla si mie sa trec cu vederea anumite lucruri si sa le descopar dintr-o data. Toate la timpul lor :)
Trimiteți un comentariu